Partnerzy serwisu:
Drogi i autostrady

Z drogi S6 do elektrowni jądrowej – czekamy na zatwierdzenie przebiegu nowej trasy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Autor:

ep.

Data publikacji:
02-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-07-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
RI

Podziel się ze znajomymi:

DROGI I AUTOSTRADY
Z drogi S6 do elektrowni jądrowej – czekamy na zatwierdzenie przebiegu nowej trasy
fot. GDDKiA
Do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku wpłynął już wniosek o wydanie decyzji środowiskowej dla trasy, która połączy planowaną pierwszą elektrownię jądrową z drogą ekspresową S6. Nowa trasa ma mieć ok. 27 km długości. Będzie dostosowana do ruchu pojazdów o nacisku na oś 11,5 t.

Planowana trasa ma połączyć okolice Lubiatowa, czyli przyszłą lokalizację elektrowni z ekspresową szóstką na wysokości węzła Łęczyce. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP o przekroju 1x2. Na potrzeby realizacji została podzielona na dwa odcinki: od Lubiatowa do drogi wojewódzkiej nr 213 (ok. 11 km) oraz od drogi wojewódzkiej nr 213 do węzła Łęczyce na S6 (ok. 16 km). Dla każdego z nich wskazane zostały dwa warianty przebiegu. Inwestor jako preferowany wskazał wariant nr 2, w którym trasa omija Choczewko i biegnie bliżej miejscowości Kurowo.


fot. GDDKiA
Przed złożeniem wniosku o decyzję środowiskową zostały opracowane prognozy oddziaływania drogi w zakresie hałasu, zanieczyszczeń powietrza, a także jej potencjalny wpływ na jakość wód i inne elementy środowiska jak rośliny, zwierzęta, klimat, czy krajobraz. We wniosku wskazane zostały także lokalizacja i parametry przejść dla zwierząt, zabezpieczeń akustycznych, urządzeń ochrony wód, nasadzenia zieleni, zakres nadzoru przyrodniczego itp.

fot. GDDKiA

W trakcie procesu wydawania decyzji możliwe będzie zapoznanie się z przygotowana dokumentacją.

Na procedurę związaną z wydawaniem decyzji środowiskowej zakładany jest okres 12 miesięcy. Po jej wydaniu zostanie ogłoszony przetarg w formule zaprojektuj i wybuduj. Szacowany całkowicie koszt inwestycji to nieco ponad 1 mld zł.
Partnerzy działu

Cemex Polska
Colas
Bentley
Mostostal Warszawa
Stump Franki
Roverpol
ULMA Group
Tecpoles
BATARUS
Schuttlfix

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Prace nad wiaduktem w Piechowicach bliskie finału

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie przymierza się do budowy obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

Rusza ostatni etap prac na siódemce pod Warszawą

Drogi i autostrady

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Drogi i autostrady

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Zobacz również:

Prace nad wiaduktem w Piechowicach bliskie finału

Drogi i autostrady

ZDW w Olsztynie przymierza się do budowy obejścia Gołdapi

Drogi i autostrady

Rusza ostatni etap prac na siódemce pod Warszawą

Drogi i autostrady

Konsorcjum na czele z turecką GAP pozostaje najkorzystniejsze na S17

Drogi i autostrady

Żory dalej szukają projektantów dla inwestycji drogowych

Drogi i autostrady

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5